CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Sunday, December 27, 2009

Merobah Sempadan 'Sikap Kita'.

Perubahan dan harapan sesuatu yang sukar, namun tidak mustahil. Sesuatu perubahan bermula dari titik kecewaan yang amat, kegagalan yang amat, atau titik pengetahuan serta kesedaran yang amat. Juga 'perubahan sikap kita' menuju kepada cita-cita yang menjulang tinggi. Jelas dan ada perancangannya. Kuasa perubahan ini perlu disambut oleh sekitarnya agar menjadi pengubat luka-luka lama, penghadang dinding yang patah, pengganti untuk sesuatu yang hilang, pencetus kepada ketamadunan. Di sinilah kita mulai.



Walaupun kita gagal pada zahirnya buktikanlah kejayaan untuk 'Sikap Kita'. Nampak hancur jasadnya tapi hidupkanlah roh 'Sikap Kita'. Nampak ranap binaanya namun tapaknya kekal menjadi bukti 'Sikap Kita'.

Inilah kegagalan atau kejayaan kita dapat.REDHA. Al-Baqarah:216 " Diwajibkan atas kamu berperang, padahal itu tidak menyenangkan bagimu. Tetapi boleh jadi kamu tidak mennangi sesuatu, padahal itu baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal itu tidak baik bagimu. Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui"

Ayuh sesama kita berubah kearah yang positif untuk 'Sikap Kita' semester ini... Perjuangan kehidupan menunggu kehadapan.

0 comments: